Livestream events - Veel gestelde vragen (FAQ)

We zijn je graag van dienst. Mocht je een vraag hebben, hieronder hebben we een aantal meest voorkomende vragen met betrekking tot livestream events opgesteld:

Ik heb een kaartje gekocht, waar kan ik de livestream link vinden?

De link van de livestream zit op de dag van het evenement in het e-ticket. Ook wordt er seperaat een servicemail verstuurd, een half uur voor aanvang van het evenement. Mocht je informatie hebben ontvangen, neem dan contact op met onze collega’s van de kassa.

Tip: check het e-ticket op je 'mijn account' online omgeving op deze website. 

De link die ik heb gekregen werkt niet

Sluit de internet pagina af waar je de link probeerde te openen en open de link opnieuw. De livestream is actief een uur voorafgaand aan de voorstelling of het evenement. Mocht de link daarna nog steeds niet werken, neem dan contact op met onze collega’s van de kassa

Kan ik de link doorsturen naar iemand anders?

Iedereen die het evenement wilt zien moet een ticket hebben gekocht. Het is dus niet mogelijk om de link door te sturen.

Hoeveel kaartjes moet ik kopen als ik met meerdere personen kijk?

Je koopt 1 ticket per groep met wie je samen kijkt. Kijk jij thuis samen met meerdere personen naar de livestream, hoef je maar 1 ticket te kopen.

Hoe open ik de livestream?

Klik op de link die wij hebben verstuurd in een mail op de dag van het evenement. Dit is een link naar Vimeo. 

Waar kan ik de livestream op bekijken?

Dit kan in principe op ieder scherm met internet. Denk aan je computer, laptop, telefoon of iPad/tablet. Zo lang je verbinding hebt met internet kan je de livestream overal openen.

Ik ben per ongeluk te laat, kan ik nog wel meekijken?

De livestream zal op het aangegeven tijdstip van het evenement beginnen. Mocht je later zijn, dan kan je altijd je livestream later openen. Het is dus geen probleem als je later aanhaakt, alleen zal je een gedeelte missen welke niet terug te kijken is.

Is er ondertiteling aanwezig?

Er is geen ondertiteling aanwezig bij de livestreams. 

Kan ik de livestream vooruit of achteruit spoelen?

Het is niet mogelijk om tijdens de livestream de video naar voren of achteren te spoelen. Het is en blijft een live evenement.

Ik heb geen beeld, wat moet ik doen?

Vernieuw de pagina van de livestream en probeer het opnieuw. Blijft het probleem aanhouden, controleer dan je internet, datamogelijkheden en video-instellingen op je apparaat. 

Ik heb wel geluid, maar geen beeld

Controleer of het geluid van de livestream of internet gedempt is op je apparaat. Probeer anders om op een andere pagina iets af te spelen met geluid (bijvoorbeeld een filmpje op youtube) om te controleren of je luidsprekers of koptelefoon werken. Nog steeds geen geluid? Herstart het apparaat waarop je de livestream probeert te kijken, dit kan het probleem verhelpen.

Kan ik de livestream later terugkijken of zelf opnemen?

Het is een live evenement, dit betekent dat deze niet is terug te kijken. Ook het openen van de livestream is ten strengste verboden (net als bij een reguliere voorstelling).

Kan ik de voorstelling op tv bekijken?

Er zijn meerdere manieren om de voorstelling op je tv te bekijken. Dit is afhankelijk van je thuissituatie en de apparaten waarop je kijkt. Je zou bijvoorbeeld je laptop kunnen aansluiten: https://www.draadloostvkijken.com/laptop-aansluiten-op-tv/. De livestream casten via een Chromecast of Apple TV is lastiger. Het is niet onmogelijk, maar hiervoor zijn wel meerdere stappen nodig, Vimeo heeft hiervoor een aantal oplossingen voor: https://vimeo.zendesk.com/hc/en-us/sections/360010501311-TV-viewing Let op! Deze pagina is in het Engels.

Assistentie?

Vanaf een uur voor aanvang van het evenement is onze helpdesk beschikbaar. We zijn te bereiken via het telefoonnummer: 015-2121312 of per mail via:  kassa@theaterdeveste.nl. Tot aanvang van het evenement.

Medewerkers van Theater de Veste kunnen je met veel helpen, maar technische ondersteuning met betrekking tot casten, Wifi verbinding en/of het aansluiten van apparaten op andere apparaten in je huishouden valt buiten onze kennis.

Fijn dat je er bent! - cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruiksgemak voor onze bezoekers te vergroten, het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals bijvoorbeeld video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stem je hiermee in. Als je niet akkoord bent, kun je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt je winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kun je inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen