DNA

Peter Pannekoek
"Magistraal en grenzeloos hard" - AD
do 21 sep - za 23 sep
do 21 sep ’23
-
za 23 sep ’23

Een bejubelde voorstelling over nalatenschap, het vermogen om te verbeelden en een ode aan het theater.

Peter Pannekoek is weer terug met 'DNA', wees er snel bij voor het te laat is! De voorstelling was eerder al maanden van tevoren uitverkocht en werd door pers en publiek lovend ontvangen. Het NRC schreef: "Pannekoek is een van de besten, zo bewijst hij met 'DNA'." "De cabaretier zoekt graag de grenzen op en is een ster in omdenken", aldus De Telegraaf. "Grapdichter kan een voorstelling bijna niet zijn" oordeelde de Volkskrant en het AD noemde zijn nieuwste voorstelling "magistraal en grenzeloos hard". Volgens het Parool is het zelfs "het voorlopig hoogtepunt uit zijn carrière."

Absolute top van het Nederlandse cabaret

Peter behoort tot de absolute top van het Nederlandse cabaret. In 2021 verzorgde hij de Oudejaarsconference waarin hij met Pauperkabouter een nieuw landelijk begrip introduceerde en waarna mensen nooit meer hetzelfde naar fietsknopjes keken. Met zijn theaterprogramma Later was alles beter won Peter de prijs voor de meest veelbelovende theatermaker, de Neerlands Hoop. Naast het theater is Peter ook te zien als teamcaptain in Dit Was Het Nieuws en bij The Roast.

Pers quotes

  • Het Parool: "Als de zaal warm is, begint Pannekoek aan een zeer gedurfde conference. Hij neemt het op voor pedofielen. Niet in een bijzinnetje, maar misschien wel tien minuten lang. (…) Engagement komt in vele kleuren, maar deze staat zelden op de waaier. De spanning is tijdens dit schurende stuk om te snijden en Pannekoek heeft het lef om de bevrijdende lach lang uit te stellen. Het is het voorlopige hoogtepunt uit zijn carrière."
  • de Volkskrant ★★★★☆: "Zijn omarming van de pedofiel gaat een stapje verder dan staven dat je echt overal grappen over moet kunnen maken, dat is er zo goed aan. Veel meer wil hij ermee demonstreren hoe belangrijk inlevingsvermogen is, wat verbeelding voor empathie kan betekenen, en welke rol hier is weggelegd voor het door hem geliefde theater. Realiteit en verbeelding zijn bondgenoten, bepleit Pannekoek."
  • Trouw ★★★★☆: "Voor de souplesse waarmee Pannekoek het publiek anderhalf uur aan zijn lippen laat hangen intussen niets dan lof. Als je hem zo gepassioneerd en met volle aandacht aan het werk ziet, prijs je jezelf gelukkig dat hij geen kinderwens of relatie heeft."
  • Telegraaf ★★★★☆: "Pannekoek verstevigt niet alleen zijn positie in het comedyzadel met dit programma, hij bewijst ook dat het theater nog springlevend is, in tegenstelling tot het doembeeld dat hij in het begin van zijn eigen voorstelling schetst."
  • NRC ★★★★☆: "Het theater kan een plek zijn waar je je even niet alleen voelt, zegt hij ergens halverwege. Pannekoeks zorgen over wat hij zal nalaten zijn precies daarom overbodig: als je mensen in een volle zaal zich even niet alleen laat voelen, heb je niet voor niks geleefd."
  • Theaterkrant, de keuze van de criticus: "Peter Pannekoek levert constant hoog niveau, sterker nog: hij klimt nog steeds."

 

[max 4 tickets per bestelling | toegangsprijs inclusief drankje]