Veel gestelde vragen (FAQ)

Theater de Veste is in verband met de coronavirus crisis gesloten. Antwoorden op enkele meest gestelde vragen hierover hebben we voor je op een rijtje gezet. 

Kan ik jullie nog bereiken? 

We zijn op wisselende tijden geopend; we zijn het makkelijkst te bereiken via e-mail. Je kan ons bereiken via het contactformulier op de contactpagina op deze website. Een reactie kan in deze uitzonderlijke situatie iets langer op zich laten wachten dan je van ons gewend bent. 

Via deze website, de social media kanalen en nieuwsbrieven blijven we je informeren. 

Ik heb tickets voor een voorstelling of concert dat vanwege het coronavirus niet door kan gaan. Wanneer ontvang ik daar bericht over?

We begrijpen dat je met vragen zit over de afgelaste voorstellingen en concerten en proberen je steeds zo goed mogelijk op de hoogte te houden. We zijn samen met artiesten en gezelschappen druk bezig om zoveel mogelijk nieuwe data te vinden voor de voorstellingen en concerten die nu geen doorgang kunnen vinden. Als dit niet mogelijk is, dan wordt het evenement definitief afgelast. Om te kunnen verplaatsen dan wel definitief te annuleren, zijn we afhankelijk van nieuwe richtlijnen vanuit de Nederlandse overheid wanneer en op welke wijze we de deuren voor ons publiek weer mogen openen. Zodra we informatie hebben, dan informeren we de ticketkopers.

Kan ik mijn tickets retourneren?

In deze situatie van overmacht is het tot nader bericht niet mogelijk jouw tickets voor de voorstellingen en concerten tot 1 september te retourneren volgens onze reguliere voorwaarden. Samen met de brancheverenigingen en het ministerie van OCW is hiertoe een passende en nieuwe ticketregeling gepresenteerd: 'Bewaar je ticket, geniet later'. In het geval van verplaatsing blijft het originele ticket gewoon geldig. Ben je verhinderd op de nieuwe datum of heb je tickets voor een voorstelling of concert dat definitief geannuleerd wordt? In dat geval bieden we je de mogelijkheid je ticket om te zetten in een voucher of het aankoopbedrag te doneren. Uiteraard blijft het ook mogelijk je geld terug te vragen. Voor meer informatie over de ticketregeling bekijk daarvoor de ticketregeling toelichting.

Ik heb kaartjes voor een voorstelling die definitief is geannuleerd. Hoe gaat dat verder?

Een deel van de voorstellingen is reeds definitief geannuleerd, klik hier voor de lijst van voorstellingen. Bezoekers hebben hierover reeds een mail ontvangen. Je kunt kiezen voor een voucher om later te genieten van een voorstelling, je kaartjes doneren of het bedrag te laten restitueren. Lees meer... 

Ik ben niet geïnformeerd over de afgelaste voorstelling, hoe kan dat?

We hebben de gegevens van diegene die ticket(s) heeft gekocht (indien deze juist en volledig zijn doorgegeven) en hebben getracht alle ticketkopers te informeren. Komt deze informatie onverhoopt niet aan? Stuur dan een e-mail aan: kassa@theaterdeveste.nl, met vermelding van de juiste contactgegevens en desbetreffende bestelling, zodat we deze goed kunnen noteren én je in het vervolg op de hoogte gehouden wordt!

Ik heb kaartjes voor een voorstelling die mogelijk wordt verplaatst. Hoe gaat dat in zijn werk? 

We doen ons best om zo veel mogelijk voorstellingen te verplaatsen. Als jouw voorstelling mogelijk verplaatst kan worden, ontvang je van ons een mail met de vraag of jij je kaartje wilt bewaren. Je kaartje blijft dan geldig voor de nieuwe datum. Ook heb je de mogelijkheid om je kaartjes om te zetten in een voucher, je geld terug te vragen of om je kaartjes te doneren. We volgen hierin de richtlijnen van onze koepelorganisatie VSCD en hopen iedereen binnenkort definitief te kunnen laten weten wat er met de voorstelling gebeurt. 

Wanneer start de verkoop voor voorstellingen van het nieuwe theaterseizoen?

Gezien de onzekere tijden, hebben wij, net als de overige theaters in Nederland, besloten om onze voorverkoop voor volgend theaterseizoen uit te stellen. Zodra er meer bekend is, laten we dat weten. We komen terug en zijn niet weg, dat is zeker!

Ik wil Vriend van Theater de Veste worden, om het theater te steunen. Wat zijn de voordelen? 

Alle voordelen die je als Vriend krijgt (o.a. korting), tref je op de speciale Vrienden van Theater de Veste pagina. Ook is het mogelijk om een eenmalige donatie te doen of bijvoorbeeld lid te worden van de Businessclub Theater de Veste. Benieuwd? Bezoek de 'Steun Theater de Veste' pagina op deze website.

Ik wil de waarde van mijn ticket(s) teruggestort krijgen op mijn rekening, wanneer ontvang ik het bedrag?

Nadat je het restitutieformulier hebt ingevuld (dit gaat per voorstelling en wordt per mail door het theater aan je verstuurd), storten wij het bedrag binnen 4 weken terug op je rekening. Mits de reactie binnen is voor de uiterlijke inzendtermijn, zoals vermeld in de mail. Vergeet niet het juiste IBAN-rekeningnummer te vermelden.

Vragen over de ticketregeling: Bewaar je ticket, geniet later

Waarom de ticketregeling?

Met ‘Bewaar je ticket, geniet later’ hoopt de culturele sector dat kaartkopers hun favoriete podium of evenement later bezoeken. Dit helpt de economische impact, die ontstaan is door de maatregelen omtrent het coronavirus, in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Niet alleen de organisatoren, artiesten en podia worden hiermee geholpen, maar juist ook alle mensen achter de schermen die de evenementen mede mogelijk maken zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele- en sportsector.

Hoe werkt de ticketregeling?

Als een voorstelling of concert is afgelast, krijg je jouw geld (inclusief servicetoeslag, mits het de volledige bestelling betreft) terug in de vorm van een voucher. Als het evenement is verzet, blijven de kaarten gewoon geldig. Kan je niet op de vervangende datum dan kan je een voucher aanvragen of voor restitutie kiezen van het ticketbedrag.

Wanneer en hoe lang is mijn voucher geldig?

Tickets voor evenementen die moeten worden verplaatst als gevolg van het coronavirus blijven geldig voor het verplaatste evenement, mits die verplaatsing plaatsvindt binnen een termijn van 12 maanden na het oorspronkelijke evenement.

De vouchers kunnen worden ingeleverd voor voorstellingen vanaf het nieuwe seizoen 2020-2021 (vanaf augustus).

Als je uiteindelijk je voucher niet hebt gebruikt en de termijn is verlopen, krijg je je geld terug. De vouchers bij Theater de Veste zijn geldig t/m 1 juni 2022.

Voor meer informatie bezoek de ticketregelingpagina. 

Disclaimer

Alle gegevens op deze website zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Kennelijke fouten binden Theater de Veste niet. Indien uw naam en adres bij ons bekend zijn, stellen wij u, indien mogelijk en van toepassing, vooraf op de hoogte van eventuele programmawijzigingen.

Fijn dat je er bent! - cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruiksgemak voor onze bezoekers te vergroten, het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals bijvoorbeeld video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stem je hiermee in. Als je niet akkoord bent, kun je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt je winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kun je inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen