Informatie over het theaterbezoek

We kijken er naar uit je weer te mogen ontvangen dit najaar. Voor een prettig en veilig theaterbezoek voor iedereen, hebben we een speciale pagina samengesteld, met extra informatie.

Hartelijk welkom in Theater de Veste

Graag geven we je informatie over je theaterbezoek. Hieronder tref je een filmpje en daaronder staan nog enkele 'veelgestelde vragen'. Mocht je extra informatie wensen, schroom dan niet om contact met ons op te nemen.

We wensen je een fijn bezoek en zien uit naar je komst!


Het team van Theater de Veste 
 

Waar kan ik straks plaatsnemen?

Je koopt een kaartje zonder rij- en stoelnummer en wij begeleiden je graag naar een plekje in de zaal.

Naast wie mag ik zitten in de zaal?

Bezoekers die gezamenlijk een huishouden voeren of een sociale eenheid vormen, zoals een gezin, partners of huisgenoten kunnen naast elkaar zitten in de zaal. Bezoek je de voorstelling met iemand waar je afstand tot moet houden, bestel dan je kaarten apart. Alleen zo kunnen wij ervoor zorgen dat er voldoende ruimte in de zaal is om afstand te kunnen bewaren.  

Welke maatregelen zijn er genomen zodat iedereen voldoende afstand van elkaar kan houden?

Er is een compleet protocol opgesteld met maatregelen om een aangenaam en veilig theaterbezoek te faciliteren. Onze foyers en theaterzaal zijn door twee vormgevers op een bijzondere en creatieve aangepast om 1,5 meter afstand te kunnen bewaren. Enkele van deze maatregelen:

  • Er zijn aangepaste routes gecreëerd om je goed te ontvangen en een aangenaam theaterbezoek mogelijk te maken.
  • Alle beschikbare stoelen hebben een afstand van minimaal 1,5 meter; je zit (indien mogelijk) alleen direct naast iemand uit je eigen huishouden of sociale eenheid, zoals een gezin, partners of huisgenoten.
  • Bij de ingang van het theater vindt een kort gezondheidscheck gesprek plaats om te bepalen of je bezoek een risico oplevert.
  • We leven de algemene hygiënevoorschriften van het RIVM na. Er zijn in ons theater desinfecterende handgel, zeeppompjes en papieren handdoekjes aanwezig.

Hoe lang van tevoren is het theater geopend?

Na het bestellen van de kaarten krijg je voorafgaand aan de voorstelling via de servicemail de keuze om een tijdslot te kiezen. Zo kunnen we zorgen dat iedereen de tijd en de ruimte heeft om het theater binnen te komen.

Is de bar geopend?

Ja. Je kunt vanaf je tafeltje online een bestelling door geven. Het is alleen mogelijk om met PIN te betalen. Wanneer er meerdere voorstellingen zijn, is de bar bij de eerste voorstelling alleen vooraf geopend.

Is er een pauzedrankje?

Voorstellingen hebben voorlopig geen pauze. Wel zit er een drankje inbegrepen in de toegangsprijs van de tickets bij de meeste voorstellingen in de Theaterzaal. Veel voorstellingen vinden twee keer op een avond plaats. Bij de eerste voorstelling ontvang je je drankje vooraf en heb je de mogelijkheid te dineren in het theater. Na afloop vragen we het theater te verlaten. Zo kunnen we genoeg ruimte maken in de foyers om de bezoekers van tweede voorstelling te ontvangen. Bij de tweede voorstelling ontvang je je drankje achteraf en ben je van harte welkom na te blijven praten. Heb je kaartjes voor een voorstelling die maar één keer op een avond plaatsvindt? Dan kan je natuurlijk blijven na afloop.

Ik heb een kaartje gekocht, maar ik heb gezondheidsklachten of een huisgenoot met koorts op de dag van de voorstelling. Wat moet ik doen?

Als je last hebt van gezondheidsklachten vlak voor je bezoek en/of op de dag van de voorstelling, meld dit dan zo snel mogelijk: kassa@theaterdeveste.nl.

Heb je verkoudheidsklachten; zoals neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging? Blijf dan thuis en bezoek ons een andere keer. 

Kan ik gebruikmaken van het toilet?

Bij het theater kun je gebruikmaken van het toilet. Er zijn extra schoonmaakmiddelen aanwezig om zelf het toilet voor gebruik te reinigen. Daarnaast worden de toiletten regelmatig grondig door ons gereinigd.

Is de garderobe geopend? 

Nee, je kan je jas meenemen naar de zaal en over je stoel hangen.

Is er een gezondheidscheck bij binnenkomst?

Ja, bij de hoofdingang worden enkele vragen gesteld, indien je een van de vragen met ja beantwoord kan je de voorstelling niet bezoeken en word je verzocht je kaarten in te wisselen voor een andere voorstelling of tegoedbon. Het gaat om de volgende vragen:

1. Had je een of meerdere van deze klachten in de afgelopen 24 uur?

  • Hoesten
  • Neusverkoudheid
  • Koorts vanaf 38 graden
  • Benauwdheidsklachten

2. Heb je op dit moment een huisgenoot met koorts en/of benauwdheidsklachten?

 

3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld?

 

4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus en heb je in de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?

 

5. Ben je in thuisisolatie, omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld? 

We volgen te allen tijde de richtlijnen van het RIVM en de overheid. Wanneer de richtlijnen wijzigen, passen we ons beleid en de maatregelen hier op aan. 

Fijn dat je er bent! - cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruiksgemak voor onze bezoekers te vergroten, het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals bijvoorbeeld video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stem je hiermee in. Als je niet akkoord bent, kun je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt je winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kun je inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen